Kuntokortti

posted in: Toiminta | 0

KUNTOKORTTI

Muistakaa täyttää ja päivittää kuntokorttia. Osoitteessa http://kuntokortti.resul.fi/kuntokortti pääset kirjautumaan ja kirjaamaan omat suoritukset. Kerho kannustaa jäseniään säännölliseen liikuntaharrastuksen ylläpitoon palkitsemalla vuosittain aktiivisimmat kuntoilijat. Viisi eniten kuntopisteitä kerännyttä palkitaan vuosittain kevätkokouksen yhteydessä. Lisäksi 5 kertaa yli 150 pistettä keränneet palkitaan mestariluokan mitalilla ja 15 kertaa yli 150 pistettä keränneet suurmestariluokan mitalilla.

RESUL

 

Liikuntasuoritukset on hyvä kirjata sähköiseen kuntokorttiin tuoreeltaan, esimerkiksi päivittäin tai kerran viikossa. Säännöllinen liikunta pitää yllä ja lisää kuntoa ja terveyttä monin eri tavoin. Arkiliikunta, liikuntaharrastukset ja kilpailuihin harjoitteleminen rakentavat myös perustaa reserviläiselle tärkeälle kenttäkelpoisuudelle. Sähköinen kuntokortti auttaa siten seuraamaan omaa aktiivisuutta ja sitä kautta myös ylläpitämään liikuntamotivaatiota ja monipuolista liikuntaa.

 

Reserviläisurheiluliiton (Resul) kuntokortin poistuessa käytöstä vuonna 2020, otetaan kerhossa käyttöön MarsMars-sovellus tai paperinen kuntokortti (pdf). MarsMars-sovellus on ladattavissa marsmars.fi -sivuilta Android- ja iPhone -puhelimiin. MarsMars.fi sivulta pääset suoraan sovelluskauppoihin. Ohjelma on sinulle ilmainen: MarsMars.fi. Lisätietoja MarsMars-sovelluksesta on seuraavalla sivulla: MarsMars – Sotilasliikunta.

 

Voit myös tulostaa itsellesi oheisesta linkistä puolustusvoimien käyttämän kuntoilupäiväkirjan: kuntokortti (pdf). Kortin avulla sinun on helppo seurata omaa liikunta-aktiivisuuttasi ja kirjata sitten suorituksesi sähköiseen kuntokorttiin.

 

Ohje tulostettavan kuntokortin käyttämiseen: merkitse ylimmälle riville vähintään 30 minuuttia kestänyt liikunta käyttäen suoritetun lajin lyhennettä (esimerkiksi kä, ju, hi, ui, py, su, sk jne.). Merkitse alariville suorituksen kesto matkana tai aikana ja laske yhteen kuntoilukerrat kuukausittain.

  • 15 krt: kunto nousee hyvin, kun huolehdit palautumisesta
  • 10-14 krt: pysyt hyvässä kunnossa
  • 5-9 krt: liikut sentään kohtalaisesti
  • 1-4 krt: liikut liian vähän, lisää liikunta-aktiivisuutta

Yritä liikkua siten, että vuoden keskiarvo on yli 10 kertaa kuukaudessa!